Tradycyjnie o godzinie 9:00 w Jerez rozpocznie się trzeci dzień testów nowych konstrukcji Formuły 1. W składach ekipa nastąpią większe zmiany, jednak kibice i obserwatorzy będą skupiać się wyjątkowo uważnie na poczynaniach ekip napędzanych jednostkami Renault.
Po dwóch dniach testów francuski producent ma na swoim koncie ma najmniejszy przebieg ze wszystkich. Łącznie bolidy zasilane silnikami Renault przejechały tylko 38 okrążeń.Przedstawiciele francuskiego producenta zapewnili już o zdiagnozowaniu problemów i przywróceniu pełnej funkcjonalności nowych układów napędowych w czwartek, trzeciego dnia testów. Według wczorajszych doniesień wszystkiemu winny był magazyn energii i jego interakcja z pozostałymi systemami układu napędowego.
Po dwóch dniach testów na torze pojawią się także nowe twarze. Za kierownicą Ferrari F14 T zadebiutuje Fernando Alonso, który przejmie obowiązki testowe od Kimiego Raikkonena, a w McLarenie w końcu zobaczymy Kevina Magnussena. Zespół McLarena ze względu na opuszczenie wtorkowych zmagań na torze zdecydował się czwartek podzielić między sowich zawodników. Rano MP4-29 będzie sprawdzał Jenson Button, a po południu młody Duńczyk.
W Red Bullu zobaczymy także po raz pierwszy w tym tygodniu Daniela Ricciardo, a w Williamsie Felipe Massę. Robin Frijns, który powrócił do F1 z Caterhamem także otrzyma dzisiaj szansę wyjechania na tor bolidem CT05. W Sauberze zadebiutuje Adrian Sutil.
W Jerez nie pada, a dzień zapowiada się słonecznie, jednak póki co poranek jest bardzo chłodny. Przypominamy, że Pirelli w tym roku na południe Hiszpanii dostarczyło specjalną „zimową” wersję twardej opony, która przeznaczona jest właśnie do takich warunków.
Użytkowników naszego serwisu prosimy o zamieszczanie wszelkiego rodzaju doniesień z Jerez pod poniższą wiadomością oraz, jak zwykle, zachowanie kultury dyskusji.
30.01.2014 08:57
0
a co z marusią wyjadą na tor są jakieś informacje może jakiesf otki
30.01.2014 09:40
0
Mam pytanie gdzie można zobaczyć wyniki testów na bieżąco. Z góry dzięki.
30.01.2014 09:49
0
http://www.msfree.gr/ms.php?id=31409
30.01.2014 10:14
0
1 Alonso Ferrari 1m26.321s 2 Massa Williams-Mercedes 1m33.087s +6.766 3 Hamilton Mercedes 1m36.344s +10.023 4 Vergne Toro Rosso-Renault 1m45.525s +19.204
30.01.2014 10:14
0
Wklep sobie w google: Sky F1 i tam na dzień trzeci testów. Są zdjęcia, czasy, itd.
30.01.2014 10:19
0
Jezu! Skąd takie różnice czasowe? Czyzby ferrari jechało na super miekkiej mieszance bolidem z kosmosu, a inni na twardej na max 5 biegu?
30.01.2014 10:27
0
z jednej strony to testy, także każdy orze jak może, ale z drugiej te czasy są naprawdę dziwne; problemy problemami... 20s to moż być na dystansie całego wyścigu ^^
30.01.2014 10:43
0
myślę, że następne testy będą dopiero choć trochę miarodajne, bo pierwsze to zawsze była walka przede wszystkim z awariami, a nie z czasem
30.01.2014 10:54
0
tak a propos awarii... ciekawe czy Lotus wiedział, że silnik nie ogarnie i nie potestują?:P
30.01.2014 10:54
0
czy ktoś mi wyjaśni co Ferrari testuje z tym dziwnym sprzętem na lewej stronie bolidu? bardzo ciekaw jestem :D
30.01.2014 11:15
0
10. Ressi Z tego co mi wiadomo to są sensory do badania przepływu powietrza :).
30.01.2014 11:31
0
Czerwona flaga, F14 T odmowilo posluszenstwa, Alonso spacerkiem do garazu. Godzina 11:20 wyniki: 1 Button McLaren-Mercedes 1m25.030s 2 Hamilton Mercedes 1m25.973s +0.943 3 Alonso Ferrari 1m26.017s +0.987 4 Sutil Sauber-Ferrari 1m32.150s +7.120 5 Massa Williams-Mercedes 1m33.087s +8.057 6 Vergne Toro Rosso-Renault 1m45.525s +20.495
30.01.2014 11:51
0
Ferrari powróciło do garażu a zielona flaga znów powiewa.
30.01.2014 11:59
0
January 30 2014 9:49 AM Jerez Day Three timesheet @ 10.56am UK time 1. Button, McLaren, 1:25.030, 25 laps; 2 Hamilton, Mercedes, 1:25.973, 45 laps; 3. Alonso, Ferrari, 1:26.017, 26 laps; 4. Sutil, Sauber, 1:32.150, 19 laps; 5. Massa, Williams, 1:33.087, 6 laps; 6. Vergne, Toro Rosso, 1:45.525, 20 laps; 7. Frijns, Caterham, No time, 8 laps; No laps yet completed [żadnego okrążenia] by Ricciardo, Hulkenberg & Bianchi; Session underway again after red flag for Alonso stoppage
30.01.2014 12:03
0
I znowu czerwona flaga. Red Bull stoi. Czyżby znowu silnik Renault?
30.01.2014 12:09
0
No to faktycznie rozwiązali problem. Nawet okrążenia nie zroibł i już się kopci :D
30.01.2014 12:12
0
Red Bull Racing still has massive problems, as Daniel Ricciardo can not even complete one lap. The RB10 is stranded between turns 7 and 8. Smoke is coming out of the back of the car. Wszystko w temacie
30.01.2014 12:41
0
Fajne informacje o bolidach http://ww w.auto-m...-saison-8016786.html Jedna spacja. Polecam
30.01.2014 12:53
0
oby sezon puszek wyglądał jak 3 pierwsze dni testowe ;)
30.01.2014 13:06
0
@18 coś Ci ucięło linka;)
30.01.2014 13:12
0
No to juz polmetek, zaraz pewnie Kevin wskoczy do autka ;-) 13:00 1 Button McLaren-Mercedes 1m25.030s 2 Alonso Ferrari 1m25.495s +0.465 3 Hamilton Mercedes 1m25.973s +0.943 4 Massa Williams-Mercedes 1m27.286s +2.256 5 Sutil Sauber-Ferrari 1m30.161s +5.131 6 Hulkenberg Force India-Mercedes 1m34.475s +9.445 7 Vergne Toro Rosso-Renault 1m45.525s +20.495
30.01.2014 13:16
0
Rekord toru: 1:15.629s - Michael Schumacher (Ferrari) (30 września 2004 r.) Rekord toru wg przepisów na lata 2007-08 (silnik 2,4l V8 + opony Bridgestone): 1:17.974s - Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) (14 lutego 2008 r.) Rekord toru wg przepisów na sezon 2009: 1:17.418s - Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) (3 grudnia 2009 r.) 1:16.617s - czas Sebastiana Vettela z 17 grudnia 2008 r. został uzyskany na oponach gładkich. Rekord toru wg przepisów na sezon 2010: 1:18.871s - Jenson Button (McLaren-Mercedes) (20 lutego 2010 r.) Rekord toru wg przepisów na sezon 2011: 1:19.832s - Rubens Barrichello (Williams-Cosworth) (13 lutego 2011 r.) Rekord toru wg przepisów na sezon 2012: 1:18.419s - Romain Grosjean (Lotus-Renault) (9 lutego 2012 r.) Rekord toru wg przepisów na sezon 2013: 1:17.879s - Felipe Massa (Ferrari) (7 lutego 2013 r.)
30.01.2014 14:05
0
Czyli jest jeszcze sporo do urwania, ciekawe ile będzie w tym roku
30.01.2014 14:13
0
Chciałem poprawić wpis @18 ale za jasnego gwinta nie mogę wkleić poprawki. Może mnie ktoś oświecić co robię nie tak.
30.01.2014 14:17
0
@22 Z 2004 roku pochodzi chyba najwięcej rekordów o ile się nie mylę, to były bestie... :). @23 Obecne czasy są na poziomie GP2. Miałem nadzieję że ktoś dzisiaj przebije 1:24 ale słabo to wygląda w tej chwili. Poniżej 1:22 powinni zejść obowiązkowo nawet podczas testów.
30.01.2014 14:20
0
Sorki już poprawiam w w w.auto- motor-und- sport.de/bilder/formel-1-autos- unter-der -lupe-die-ersten-technik-tricks-der -saison -8016786.h t m l Uwaga na spacje. Miłego podglądania;)
30.01.2014 14:21
0
Pytacie skąd takie wyniki Ferrari odpowiedź brzmi " to są tylko testy. Mają czasy porównywalne McL ale nie wiadomo ile mają paliwa na pokładzie i co testują. Poza tym jestem dobrej myśli co do F14, w końcu Rory wrócił a wiadomo że tylko on dorównuje Newey'owi.
30.01.2014 14:23
0
Za chwile ma Max Chilton wyjechac nowym projektem MR03 więc może w końcu zobaczymy Marrusie na torze. Za duzo się teraz dziać nię będzie poza tym bo chyba większość ma przerwe obiadową...
30.01.2014 14:36
0
Toro Rosso ma 1:45:525, przejechali niby 22 ale to czasy wyglądają jakby JEV jechał cały czas na ręcznym. Ponoć niejaki Kravitz sugeruje że problemem w RedBullu jest zbyt mało miejsca dla elektroniki ale już 3 dzień i nie mogą pojechać tempem innym niż spacerowy ?
30.01.2014 14:44
0
@29 miejsca jak miejsca - jakoś to tam zmieścili bo przecież im nic nie wystaje - problemem bardziej będzie chłodzenie tego całego ustrojstwa...
30.01.2014 14:48
0
29. tasm.dis nie, plotka w padoku jest taka, ze Renault nie podoba sie umiejscowienie elektroniki sterujacej jednostka napedowa w podwoziu RB10 i stad te problemy. Zmiana miejsca elektroniki nie jest prosta, bo w aucie nie ma po protu miejsca zeby cos przelozyc, wiec problem moze okazac sie nielatwy, jezeli jest prawdziwy.
30.01.2014 15:09
0
Na auto sporcie /news/report.php/id/112354 pojawiła się także spekulacja że Mercedes nie przekracza 13 000 rpm (max 15 000 w tym sezonie) także Ferrari jeździ na podobnym limicie. Przykręcanie silnika podczas testów albo awaryjnych sytuacji nie jest czymś zaskakującym ale przy obniżonym limicie do 15 tys obniżenie aż 2 tys rpm powinno sporo spowalniać więc jakieś 2s chyba są wstanie pojechać szybciej.
30.01.2014 15:33
0
1m23.952s. Hamilton
30.01.2014 15:35
0
Horner i Neway już spakowali się z toru koniec dnia dla RB. Nieoficjalna informacja jest taka ,że RB10 jest przyciasny i jednostka baterii jest za blisko ERS i z tego powody bardzo szybko się przegrzewa.
30.01.2014 15:37
0
wina leży po stronie RBR nie Renault, chcieli wszystko za bardzo upchać i sie nie udało
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się